Hiba
  • Unable to load Cache Storage: database
  • Unable to load Cache Storage: database
  • Unable to load Cache Storage: database
  • Unable to load Cache Storage: database
  • Unable to load Cache Storage: database
  • Unable to load Cache Storage: database

Vő Kornél

Vő Viktor

Születési hely, idő: Baja, 1992. 07. 14.
Magasság / Súly: 173cm / 57kg
Rajtszám: #14

Jelenleg a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Karának gépészmérnök hallgatója.

Hobbi: jégkorong, kosárlabda, snowboard, foci

Szerelők:

Önéletrajz:

A motorcsónaksporttal 2001-ben ismerkedtem meg a Bajai Halfőző Fesztiválon, amikor az „öreg” versenyzők tartottak bemutatót a Sugovicán. A 2002-es edzőtáborban pedig már megkezdtem első köreimet a JT-250-es kategóriában (ekkor még 9 éves voltam). 5 éven keresztül versenyeztem ebben a kategóriában magyar,, nemzetközi és Európa-bajnokságokon is. Ez idő alatt sok tapasztalatot gyűjtöttem, ami nagyon jól jött az utolsó junior kategóriás éveimben, mivel a súlytöbblet miatt lassabb hajóval kellett versenyeznem. Az elég lassú hajóval is sikerült az Európa-bajnokság középmezőnyében végeznem úgy, hogy a tapasztalatlanabb versenyzők nem mertek az 5 bójás pályán a középső jobbos fordítónál teljes gázon befordulni, mivel féltek a borulástól, de én, ismerve a hajóm adottságait, ebbe belementem, és az utolsó helyekről küzdöttem fel magam a középmezőnyig.
Amikor kinőttem ezt a kategóriát, a testvérem mellett a F-125-ös és F-175-ös kategóriákban kezdtem versenyezni az ő régi fahajójával. A tanulóévem után egy új hajóval versenyezhettem, és belekóstoltam az F-175-be is. Az első F-125-ös Európa-bajnoki forduló elhalasztása miatt az F-175-ös világbajnokság volt az első verseny, amelynek időmérő edzésén egy kormányalkatrész meghibásodása miatt a célegyenesben 150 km/h-s sebességgel keresztbe fordult a hajóm, és felborultam (összesen annyi bajom lett, hogy vizes lettem).
A versenyek során 11 országba eljutottam, de a számomra legszebb országok Svédország, Finnország és Észtország.

Eredmények:

JT-250 kategória:
2002 Országos bajnokság 4. hely
2003 Országos bajnokság 2. hely
2005
Európa-bajnokság 9. hely
2006
Nemzetközi verseny

6. hely

F-125 kategória:
2008 Európa-bajnokság

11. hely

2009 Nemzetközi verseny

2. hely


Európa-bajnokság

13. hely

2010
Világkupa (Baja 07. 2-3.)
3. hely

Szerelők:

Csuvár AlexCsuvár Alex
Fiatal éveimet Gyomaendrődön töltöttem, majd 2000-ben költöztem Bajára. Itt érettségiztem 2007-ben a Szent László ÁMK-ban. Tanulmányaimat Győrben folytattam, a Széchenyi István Egyetemen, a Jedlik Ányos Intézet Műszaki Tudományi Karának gépészmérnöki szakán. Jelenleg is itt élek.
A motorcsónaksporttal való első találkozásom 2008-ban volt, amikor az akkori BSVSC megkeresésére, műszaki bíró lettem , majd ezek után a csapat állandó szerelőjének kértek fel.


Tubákos Iván

Tubákos Iván
1981-ben a szegedi Bebrits Lajos Közlekedési Szakközépiskolában  érettségiztem mint vasútgépész. 1983-ban gépésztechnikusi oklevelet szereztem a pécsi Zipernovszky Károly Szakközépiskolában. Máig a MÁV-nál dolgozom mozdonyvezetőként. 1989-ben megnősültem, és a mai napig boldog házasságban élek. Két gyermekem van: Csaba 26, Kitti 22 éves.

Hobbim: lovaglás, gőzmozdonyvezetés.

A motorcsónaksporttal a "szerelem" 5-6 éves koromban kezdődött, és a mai napig tart. Igen, még akkor szöktem le a Dunára, a néhai Posztó-strandra, az ott zajló motorcsónakversenyekre.

Olyan bajai versenyző-legendákat láttam ott küzdeni a vízen, mint Adolf Zoltán, László Ferenc, Kovács Endre, Hatala József, Rózsahegyi Béla, Fehér János, Csapláros László, Kovács Jana, Hegedűs János, Horváth István és id. Sarkadi Sándor. Ezúton is szeretnék tisztelegni nagyságuk előtt. Az Ő nagyszerű versenyzői pályafutásuk nélkül nem lehetne ilyen népszerű és eredményes a bajai motorcsónaksport jelene és  jövője sem.

Nagyon szerencsés embernek érzem magam, mert versenyzői és szerelői pályafutásom során mindig kiváló versenyző- és szerelőtársak, barátok segítették a munkámat.

Életem egyik legboldogabb napja volt 1981 augusztusában, mikor Sarkadi Sándor felkért, legyek az egyik versenyszerelője Szász Józsival együtt. Két évig voltam Sanyi szerelője. Ő vezetett be a versenyzés és a szerelés birodalmába. Köszönöm, mesterem!

1984-ben kezdtem versenyezni az O-350-es kategóriában, Danisch hasaló hajóval és 4 hegeres König boxermotorral. Egészen 1990-ig ebben a kategóriában mentem. Ez alatt meghatározó és döntő volt számomra egy másik nagy világklasszis, Volentér László segítsége. Tőle tanulni és vele együtt küzdeni a vízen - egyszerűen csodálatos volt! Rengeteg segítséget kaptam tőle, és persze a barátságát!

A hét év aktív versenyzés alatt olyan versenyző-legendákkal versenyeztem együtt, mint Csepregi György, Kormos György, Feil János, Sarkadi Sándor, Volentér László, Manfred Loth, Waldemar Marszalek, Mauritio Iemmi, Giuliano és Giuseppe Landini, Cristian Steineder, Tiziano Trombetta, Alekszej Isutyin, Andrej Bernyicin, John Stevens.

Ugyanakkor el sem tudtam volna startolni az indítóstégről, ha nem olyan lelkes és kiváló szerelőim lettek volna, mint Fehér László, Bálint Gábor, Zombola Gábor, Orbán László és Török István. Külön köszönettel tartozom még a két zseniális tuningmesternek, Szöllősi Zsigmondnak és Pekári Miklósnak, hogy a motorjaimat tuningolták - segítségük megtiszteltetés volt számomra. Megköszönöm Volentér László szerelőinek, Hübel Lászlónak, Bognár Tamásnak és  Ispánovity Mihálynak is, hogy önzetlenül segítettek a versenyzésben.

Nagyon büszke vagyok még négy sikeres bajai versenyzőre: Bálint Gáborra, Kovács Lászlóra, Vő Viktorra és Vő Kornélra. A versenyzést befejezve az ő munkájukat próbáltam és próbálom segíteni a mai napig mint versenyszerelő. Bálint Gábornak 1991-től szereltünk Török Istvánnal a F-500-ban és az O-700-ban. Ő volt az utolsó F-500-as "papucsos mohikán" a katamaránok között. Hasaló Popoli-hajójával, König-motorjával szinte végigverte a F-500-as Eb- és vb-mezőnyt, O-500-ban magyar bajnok, Európa-bajnoki III. és világbajnoki II. helyezett volt, O-700-ban pedig világkupa III. helyezett.

Életem egyik legnagyobb versenyélményét Pfeil Zoltán barátomnak köszönhetem: azt a csodálatos versenyt 1996-ban Milánóban, ahol Zoli az O-350-es kategóriában világbajnoki címet nyert. Kovács Laci versenyszerelőjeként a helyszínen drukkoltam végig az izgalmas küzdelmet. A csapat minden tagja meghatódottan együtt énekelte a magyar Himnuszt az újdonsült világbajnoknak, aki a mai napig az egyetlen magyar O-350-es világbajnok!

Végül a Vő-csapat ,,stégénél kötöttem ki”. Nagyon örülök, hogy sikerült őket is megnyerni a motorcsónaksport számára! Épp ilyen céllal szerveztem egy toborzó vízi bemutató edzést a Sugovicán. A fiúk (Vő András, az apuka és gyermekei, Viktor és Kornél, az akkori "törpék") szerencsére azonnal ,,bekapták a horgot”. Akkor és ott eldöntötték, hogy motorcsónak-versenyzők lesznek. A következő évben már el is kezdtek versenyezni JT-250-ben, a junior kategóriában, és azóta a F-125 és F-175-ös kategóriákban már a világ élmezőnyében versenyeznek.

Nagyon nagy öröm számomra, hogy már 30 éve szívom magamba a depóban az égett metanol illatát!



Főszponzor - Axiál Kft.

Szponzor - Manax Kft.
Szponzor - UIM
Szponzor - Baja város
Szponzor - Híd-konzol
Szponzor - Hollóháza
Magyar Motorcsónak Szövetség
Faber